3822 CW Amersfoort
Stuurt u ons een e-consult
De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00.
Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken, hiervoor kunt u de assistente in de praktijk bellen tussen 08:00 en 17:00uur. U kunt ook zelf een afspraak maken via het Patientportaal. Om in te loggen klik hier.
Meer tijd nodig?
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, wij kunnen er rekening mee houden in onze agenda en plannen dan een langere tijd in voor uw afspraak.
Voor korte adviezen en het opvragen van uitslagen en onderzoeken of het maken van afspraken kunt u de assistentes bellen.
Als u uw huisarts wilt spreken, kunt u dat aan de assistente doorgeven en met haar afspreken op welke dag u tussen 11.00 en 14.00 uur wordt teruggebeld. Het lukt de huisarts niet altijd om deze tijd aan te houden en kan hij/zij ook op een later tijdstip bellen.
Psychologische hulp via de huisarts, dingen die u vooraf moet weten:
Uw huisarts biedt u binnen de eigen praktijk een ruim aanbod aan psychologische hulp. Indien de huisarts u verwijst naar de praktijk ondersteuner van de huisarts (POH-GGZ), wordt u op de wachtlijst geplaatst, of plant de assistente een afspraak met u in.
In de praktijk zijn verschillende POH-GGZ werkzaam. Zij hebben alle drie hun eigen werkdagen en doen spreekuur op de huisartsenpraktijk zelf.
Gestelde voorwaarden voor afspraken met de POH-GGZ:
Indien u afspraken inplant met de POH-GGZ gaat u automatisch akkoord met de gestelde voorwaarden:
Beroepsgeheim:
Net als uw huisarts, heeft de POH-GGZ een beroepsgeheim. Dit betekent dat overleg en overdracht van informatie aan derden (bijvoorbeeld familie leden, betrokkenen, bedrijfsartsen, behandelaren) alleen mogelijk is met uw toestemming. Uitzonderingen hierop vormen:
De behandeling:
Onze praktijkondersteuners kunnen u begeleiden en behandelen door gesprekken met u te voeren. De praktijkondersteuner behandelt de ‘lichtere’ vraagstellingen. Indien er intensievere begeleiding nodig en/of wenselijk is, kan de POH-GGZ u helpen bij het doorverwijzen naar een ander traject. Hiervoor is een verwijsbrief met een (voorlopige) diagnose nodig.
Kosten voor psychologische hulp:
De kosten van de gesprekken met de POH-GGZ vallen binnen de huisartsenzorgbudget. Dit betekent dat de kosten betaald worden door uw zorgverzekeraar en niet afgaan van uw eigen risico. Op deze manier is deze zorg voor iedereen laagdrempelig beschikbaar.
De kosten voor een behandeling in de Basis GGZ (lichte klachten) en Gespecialiseerde GGZ (complexere klachten) worden doorgaans vergoed door uw zorgverzekeraar, maar gaan wel af van uw eigen risico.
Afspraken afzeggen en no show beleid:
Veel mensen willen gebruik maken van de POH-GGZ. Daarom zijn de afspraken op korte termijn schaars. Wij vragen u dan ook om minimaal 48 uur van tevoren af te bellen, indien u toch niet op uw afspraak kunt verschijnen. Dit geeft ons de gelegenheid om andere gegadigden in te plannen.
Indien u niet minimaal 48 uur van tevoren afzegt, kunnen wij hiervoor een factuur in rekening te brengen. Dit komt, omdat wij onze praktijkondersteuner ook moeten betalen als u niet komt opdagen. De kosten voor een niet tijdig geannuleerd gesprek bedraagt 15 euro. Dit moet u zelf betalen en kunt u niet bij de zorgverzekeraar declareren.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De praktijkassistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Vraag een huisbezoek bij voorkeur voor 10.00 in de ochtend telefonisch aan.
De huisbezoeken worden aan het eind van de ochtend en aan het begin van de middag afgelegd. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Overdag: 033-4558777 en kies 1
Bij een levensbedreigende situatie, belt u met 112.
Met spoed een huisarts nodig buiten openingstijden van uw eigen huisartsenpraktijk?
Heeft u dringend een huisarts nodig, dan kunt u terecht bij Huisartsenspoedpost Eemland. Dit is alleen voor ernstige medische klachten die niet kunnen wachten tot de huisartsenpraktijk weer geopend is.
Stel uw zorgvraag online. Dan krijgt u sneller antwoord op uw zorgvraag.
Klik hier voor onlinehulp van de huisartsenspoedpost bij uw zorgvraag
Lukt het niet om uw zorgvraag online te stellen?
Neem dan telefonisch contact op met de huisartsenspoedpost: 085-7731100
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.